torsdag 5. juni 2008

Suter natt

Synes det var på tide å ta en natt etter suteren og etter å ha fått tilatelse av madamen, var det bare og komme seg av gårde på jakt etter disse rå sterke fiskene.

Vel framme fikk jeg blåst opp min halv råtne fish hunter, som minnet meg om et boblebad der jeg rodde rundt å kikket etter swimmer. Det var ikke tegn til liv hele kvelden, men kl 04.00 våkner jeg av et hyl i varsleren. For en deilig følelse å kjøre suter i dette vannet som det går noen skikkelig grom fisker.
Jeg får suteren greit inn i håven og jeg kjenner skjelven kommer når jeg ser at det er en stor fisk. Måler lengden først til 57,5 cm og vekte viser 3210 g et lite jubel rop var på sin plass da dette var ny "pers" på suter. Min gamle var på 3060 g fra Jovann i 1999, så det var på tide å slå den.
Når jeg pakker sammen tenker jeg på hvilken uke dette har vært, tre nye personlige rekorder på en uke er bare sykt moro.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du er jaggu i siget nå, Tommy! Grattis med nok en pers! Thomas

Anonym sa...

HEhe det var veldig å det.
Takker.
Tommy

OP sa...

Grattis med knallsuter og mange nye perser! Virker som om du har hatt en super uke

Tommy Eriksen sa...

Det ble vel en slik uke som man husker lenge.
Du har vel hatt en og annen knall uke du også.