torsdag 19. juni 2008

Damtjern 16 - 18 Juni

Første natta var det helt dødt, men kl 6 på morgenen hylte det til, men når jeg ser ut på swimmen ligger det fult av ender der så jeg aner hva som har tatt boilien og ganske riktig, inn kommer en and. Dette skulle vise seg å bli et stort problem på denne turen, resten av dagen lå det ca 20 ender å dykket på fòret og jeg fikk to til iløpet av dagen. Neste natt var det mer liv i fisken og jeg fikk først en suter, så hadde jeg et dobbelt run kl.02.30. Springer ut og tar en av stengene og kjenner at det er litt større fisk, men så snagger den på vei inn og jeg må ut i båten, men får den løs og til slutt glir den i håven.
Legger karpa på matta og tar den andre stanga, denne har kjørt seg fast, men får den løs til slutt og inn kommer nok en suter. Karpa veide 5090 g og suteren 2210 g. Ror ut agna igjen og kryper ned i soveposen igjen, men får ikke sove lenge før en karuss har greid å kroke seg, litt ut på morgenen er endene i gang og jeg får en til før jeg gir meg. Har aldri vært så plaget av ender her før og håper ikke jeg opplever dette en gang til.

Ingen kommentarer: