onsdag 27. mai 2009

En våt natt

Mye vind og regn skremmer ikke vannet av en ihugga karpefisker og denne gangen fikk jeg fisk også!! Etter en natt uten et pip, gir endelig nappalarmen lyd fra seg igjen. Jeg springer ut å tar tilslag og kjenner at det er tungt, så drar det skikkelig av gårde, men da mister jeg den. Kjører ut agnet igjen og ikke lenge etterpå har jeg fisk, denne sparker godt ifra også og jeg må ut i båten da den setter seg fast. Det var ikke lett med den vinden det var utpå der, men får lurt den in i håven til slutt. En lang og slank speilkarpe på 5120 g var resultatet. En halv time etter får jeg en speil til på 3830 g.  Da var det vært å bli litt våt alikevel, selv om begge var hanfisker og man helst vil ha hunkarpa full av rogn nå.

Her er den største på 5120 g.

5120 g.

4 kommentarer:

Allan sa...

Gratis fine saker med speil

OP sa...

Ohh.. Lekker spegel!

Tor-Magnus sa...

Flotters Tommy. hadde den hatt mere i magan så tror jeg den kunne vært en drøy fisk. syntes det ser ut som hodet til en mye større fisk. eller er kanskje bare meg??.
uansett grattis med flott kærp

Tommy Eriksen sa...

Den er lang og tynn ja, målte den til 73 cm. Det er sikkert en hanfisk, men likevel burde den ha veid et par kilo mere.