søndag 11. mai 2008

Ny natt bak stengene

Jeg hadde lovet guttungen en fisketur og i natt var han med for å få sin første karpe.
Det fikk han og jeg tror ikke det blir noe mindre mas etter denne turen.
Vi hadde ikke mer en fått alt på plass før det hyler til på en av stengene mine og en fin skjellkarpe på 4580 g sklir over nettkanten.
Mitt under grillinga for Robin sin første karpe, en spinnvill guttunge kan lese av vekta til 4860 g.
Da kan vi krype inn i soveposen å sove godt for natten.
Kl 06.30 våkner jeg av noe bråk og når jeg kikker ut er "sneipen" i full gang med å kjøre fisk, litt små flau kommer jeg ned for å hjelpe til med håvingen og må inrømme at jeg ikke hadde hørt nappvarseleren.
Vi får tre karper til denne morgenen, Robin to og jeg en, men ingen av de var over 5 kg.
De får vi ta neste tur, men vi er mer en godt fornøyd med fem karper på en natt.

To karpefiskere pakker sammen, men begynner allerede å planlegge neste tur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med flotte karper, Robin! Dette var gøy! Hilsen Thomas

Charleen sa...

HAHA. det bilde da !
må Lè ..

CHARLEEN.